Menarik ! Ukiran Buah Tembikai Yang Menyeramkan ..



Biasanya corak ukiran daripada buah tembikai bermotifkan tumbuh-tumbuhan mahupun bunga-bungaan namun apa yang membuat ramai terpegun dengan buah tembikai ini adalah coraknya yang lain daripada yang lain kerana ia menonjolkan corak ukiran yang bermotifkan ekspresi muka yang bengis dan seram sesuai dengan warna merah isi buah tembikai tersebut.


 Terdapat banyak artis makanan yang berbakat di luar sana yang boleh membentuk tembikai ke dalam kerja-kerja seni yang rumit , tetapi kebanyakan mereka menggunakan alat khas untuk mengukir kulit buah yang sukar , manakala Qian Wei Cheng hanya menggunakan sudu dan pisau untuk mengukir di isi merah tembikai yang lembut.

 Gambar karya-karya yang boleh dimakan  muncul pada laman perkongsian sosial besar Cina hanya beberapa hari lalu, menarik perhatian kedua-dua pengguna kasual dan wartawan berita. Dihubungi oleh beberapa media, artis amatur 21 tahun itu kelihatan terkejut dengan semua perhatian ukiran beliau telah mendapat sambutan, terutama sejak beliau mereka hanya satu cara yang menyeronokkan untuk masa terluang apabila dia merasa bosan melakukan kerja rumah atau belajar untuk peperiksaan beliau.

 Bagi kebanyakan daripada reka bentuk, Qian hanya menggunakan sudu, manakala bagi bahagian yang paling terperinci, seperti di dalam bawah, dia juga menggunakan pisau kecil.










 oPPS!!! Ukiran buah tembikai dibawah ini  tak menyeramkan . Cume untuk tontonan jer 





Info Hangat Terbaru