Pantai Tersembunyi di Mexico Pantai Tercantik Di Dunia


Pulau ini terletak di luar perairan Puerto Vallarta, Mexico. Ianya menjadi tumpuan para pelancong bukan sahaja kerana keunikan pantainya, malah lautan yang mengelilingi pulau ini bebas pencemaran dan sesuai untuk aktiviti riadah.



Terletak di muara Banderas Bay yang indah Las Marietas Islands, kira-kira 22 batu nautika barat Puerto Vallarta, Mexico. Dibentuk oleh aktiviti gunung berapi sejak beribu-ribu tahun, pulau-pulau adalah kawasan perlindungan burung , juga menyediakan tempat tinggal untuk banyak spesies marin.

Selepas bertahun-tahun penyelidikan saintifik dan usaha intensif untuk melindungi undang-undang kepulauan ini, mula-mula diperjuangkan oleh Jacques Cousteau, ia akhirnya di jadikan taman negara, Parque Nacional Islas Marietas, pada tahun 2005. Taman ini menjangkau hampir 1,400 hektar.

Pada salah satu daripada pulau-pulau adalah Playa de Amor, lebih dikenali sebagai Pantai Tersembunyi. Untuk masuk ke syurga terpencil ini, pengunjung perlu berenang melalui terowong yang singkat, ke pantai yang menakjubkan di sini. Terdapat beberapa pengusaha pelancongan menyediakan lawatan sehari ke ekologi ini .



Selain itu, pantai ini menjadi tumpuan para pelancong bukan sahaja kerana keunikan pantainya, malah lautan yang mengelilingi pulau ini bebas pencemaran dan sesuai untuk aktiviti riadah. Sekaligus, pantai ini dikatakan antara tempat paling cantik di dunia.
















Info Hangat Terbaru