Sukan Unik dan Aneh, Lempar Najis Kijang Dengan Mulut





Ada sebuah sukan unik di Afrika namaya adalah Kudu Dung sukan ini merupakan sukan  melemparkan najis kijang dengan menggunakan mulut hii kelihatanya jijik sangat  ni ya .
Walaupun kelihatan menjijikan sukan Kudu Dung ini ternyata sangat popular di Afrika. Disana banyak orang yang melakukan sukan ini. 




 Cara untuk bermain sukan Kudu Dung ini pun agak sukar hanya dengan mengambil najis kijang masuk kemulut kamu dan dilontarkan sejauh mungkin siapa yang berjaya melontarkan dengan jarak terjauh maka dialah pemenangnya.
 
Orang yang berjaya mencatatkan rekod melempar najis kijang dengan mulut terjauh adalah Shaun van Rensburg dengan jarak 15,56 meter pada tahun 2006. Hebatnya, rekod itu belum boleh dipecahkan hingga kini.



 
Sebenarnya najis kijang yang digunakan untuk sukan ini tidak lah  kotor sangat, sebelum najis kijang yang akan digunakan telah diseterilkan menggunakan alkohol terlebih dahulu supaya tidak terdapat kuman yang masuk kedalam mulut. Namun banyak juga peserta yang tidak mengindahkan masalah kuman biasanya mereka secara langsung mengambil najis kijang yang ada ditanah terus  digunakan.

 
                 Nah korang saksikan sukan Kudu Dung ini lihat videonya dibawah ini.



Info Hangat Terbaru