5 Tempat Paling Popular Didunia Untuk Bunuh Diri

1. Jambatan Golden Gate, Bandar San Francisco, Amerika Syarikat


 

Jambatan Golden Gate merupakan jambatan yang terbentang di laut yang menghubungkan bandar San Francisco dengan Bandar Marin, Negara Bahagian California. Jambatan yang mempunyai panjang 2.727 meter dan mempunyai tinggi 230 meter menjadi salah satu tempat popular orang Amerika Syarikat untuk menamatkan riwayat hidup. Sekurang-kurangnya sudah ada 1,500 kes bunuh diri yang dilakukan di Jambatan terkenal ini.


2. Jambatan Sungai Yangtze, Wilayah Nanjing, China


 

Jambatan Sungai Yangtze di Wilayah Nanjing, China, menjadi tempat kegemaran warga Negeri Tirai Bambu untuk mengakhiri hidup mereka. Jambatan dibina pada 1968 itu mempunyai panjang keseluruhan 8.206 meter dan tinggi 306 meter dari permukaan air. Sepanjang 1997-2007 sudah lebih dari dua ribu kes bunuh diri berlaku di jambatan itu.


3. Hutan Aokigahara, Gunung Fuji, Jepun

 


 

Hutan Aokigahara di kaki Gunung Fuji ini menjadi hutan yang sangat menyeramkan di Jepun kenapa menjadi seram sebab di hutan ini merupakan tempat popular orang Jepun untuk melakukan bunuh diri bahkan para keluarga yang keluarganya bunuh diri didalam hutan ini tidak tahu jika keluarganya telah bunuh diri diketahui jika sudah mati ketika polis peronda menemui mayat di hutan ini. Sekurang-kurangnya dalam 6 bulan akan terjadi 100 kes bunuh diri di hutan ini.


4. Tebing Gap, Bandar Sydney, Australia


 

Tebing karang Gap berhampiran Bandar Sydney, Australia menjadi tempat yang paling popular warga Australia untuk bunuh diri sekurang-kurangnya dalam satu tahun ada 50 kes bunuh diri di Tebing ini. Kerajaan Australia yang mengetahui jika tebing ini menjadi tempat untuk bunuh diri meletakkan beberapa kamera pengintip dan kawat berduri terbukti usaha kerajaan Australia ini berjaya menggagalkan 160 orang yang akan bunuh diri.


5. Air terjun Niagara, sempadan Amerika Syarikat-Kanada


 

Air terjun Niagara di sempadan Amerika Syarikat dan Kanada menjadi tempat kegemaran bunuh diri kedua-dua negara itu. Arus deras bakal menenggelamkan mereka  yang nekad terjun ke sungai.Kerajaan Kanada pernah membuat kajian mengejutkan. Ternyata perempuan  yang mendominasi kes bunuh diri di Niagara, iaiu sebanyak 41 peratus, padahal di tempat lain hanya 24 peratus saja.
Nah itulah beberapa tempat popular masyarakat dunia untuk melakukan bunuh diri.


,
Info Hangat Terbaru