Kreatif ! Rumah Paling Sempit di Dunia..

Narrow House (Rumah Sempit) adalah salah satu daripada banyak cara bagaimana seorang pereka bentuk berasal  dari Austria Erwin Wurm melihat dunia secara berbeza dan mencabar orang-orang untuk melakukan perkara yang sama. 

 Wurm mencipta rumah paling sempit ini didasarkan pada rumah masa kecilnya. Para pengunjung dijemput ke rumah itu untuk meneroka bilik sempit dan melihat perabot yang ramping yang memenuhi rumah itu.

  Semua bahagian bilik termasuk lorong, bilik tidur, ruang tamu, bahkan tandas, dikompresi sedemikian rupa sehingga menjadi sangat sempit. Melalui pemasangan itu, Wurm menerima banyak pertanyaan tentang ruang, beberapa soalan yang mendalam dan mengganggu tentang keselesaan yang datang dari mempunyai ruang peribadi yang sempit dan terhad. Wurm melakukan pendekatan terhadap seni dengan rasa humor.

  Dia mengatakan, "Anda tidak selalu harus serius, sindiran dan humor boleh membantu anda melihat hal-hal lebih santai.". Jom layan foto-foto dibawah , mana tahu mungkin anda ingin meniru reka bentuk rumah ini , maklumlah raya kan dah dekat..













Info Hangat Terbaru