Menakjubkan Keindahan Taman Bunga di Lereng Gunung Himalaya..

Taman Bunga di lereng gunung  di Himalaya. Taman  Bunga tumbuh menakjubkan ini tumbuh segar di ketinggian Himalaya pada ketinggian 3,600 meter di atas paras laut, dilindungi oleh gunung bersalji. Taman Bunga  di Taman Negara adalah taman di  India, yang terletak pada ketinggian di Barat Himalaya. Taman terbentang luas yang seluas 87,50 km ². Kedua-dua taman yang terkandung dalam Nanda Devi Biosfera Reserve (223.674 ha) yang dikelilingi oleh zon penampan (5,148.57 km ²). Rizab ini adalah dalam Rangkaian Dunia Rizab Biosfera UNESCO sejak tahun 2004.

Telah wujud sejak lebih daripada satu abad, walaupun dalam mitologi Hindu, gambaran kewujudan taman semulajadi ini telah ada sejak zaman berzaman. Taman bunga ini mempunyai padang rumput berselang bunga berwarna-warni, sangat cantik dan kelihatan hampir bertindih sesama sendiri. Taman bunga yang indah lengkap dengan latar belakang gunung dan hutan. Taman Bunga telah diisytiharkan taman negara (Nanda Devi National Park) pada tahun 1982. Penduduk tempatan tahu kewujudan bunga di himalaya, mereka percaya bahawa tempat itu telah didiami oleh satu kumpulan dewa.

Taman Bunga  di Taman Negara India adalah terkenal untuk padang rumput bunga endemik alpine dan keindahan alam semulajadi yang menakjubkan. Ini kawasan yang kaya pelbagai juga tempata perlindungan kepada haiwan yang terancam, termasuk yang beruang Asiatic hitam, harimau salji, beruang coklat dan kambing biri-biri . Ia terletak di negeri Wilayah Persekutuan. landskap cukup  lembut dan udaranya cukup nyaman.










Info Hangat Terbaru