8 Pekerjaan Yang Unik dan Pelik di Dunia


Banyak orang yang mengadu bahawa pekerjaannya adalah pekerjaan yang membosankan. Hal tersebut terjadi kerana mereka tidak syukur dan tidak puas. Sekurang-kurangnya mereka perlu mengetahui beberapa pekerjaan aneh di bawah ini.


 1. Elektrical Man

 


Kabel elektrik yang bersimpul  kerana angin yang kuat menyebabkan kabel elektrik ini berimpul. Nah petugas kabel ini mempunyai pekerjaan memperbaiki kabel bersimpul seharian.

 2. Bawa toilet portable seharian 

 

DI beberapa negara barat, mereka mengenakan tandas awam dengan sistem portable atau boleh  dibawa kemana saja. Tentunya ada petugas khusus yang harus membawanya kemana saja. Wah, cuba bayangkan, menggendong toilet kemana saja? 

3.Tukang Paip

 

Pekerjaan yang satu ini juga lebih menjelikkan. Iaitu memperbaiki air tersumbat seharian. Bukan hanya membosankan tapi juga menjijikkan mengingatkan kita harus bergelumang dengan najis  orang lain.

 4. Mengumpulkan sperma kuda

 

 Salah satu pekerjaan yang unik dan juga aneh iaitu mengumpulkan sperma kuda. Mereka yang mengumpulkan sperma kuda ini ditugaskan untuk projek pembenihan baka-baka kuda yang mempunyai kualiti yang baik.

 5. Seharian masuk jubur Gajah

 


 Berada di dalam jubur gajah bukan  saja membuat kita kesal. Apalagi jika harus masuk dalam jubur gajah, hal ini memerlukan seorang doktor  haiwan untuk memasukkan sejenis ubat pada gajah melalui juburnya.

 6. Pakai  costume Ayam seharian



 Pekerjaan yang satu ini tentunya membuat seseorang akan berpeluh seharian. Hal ini kerana pekerjaan ini memerlukan pekerjanya memakai kostum ayam yang cukup tebal dan dipakai seharian kemana saja. Ermm, pekerjaan yang menyusahkan.

 7. Masuk lubang yang tidak jelas

 

 Pekerjaan yang satu ini adalah pekerjaan dimana seseorang harus masuk dalam lubang yang tidak jelas seharian. Entah apa yang mereka cari dalam lubang itu.

 8. Mencium Ketiak Orang



 Banyak sekali hal yang dilakukan seseorang unuk mendapatkan wang. Dari pekerjaan yang mudah, berat, bahkan aneh sekalipun. Salah satunya adalah mencium ketiak orang tak dikenal. Hal iti dilakukan Peta Jones untuk mendapatkan wang. 

Peta Jones, bekerja di Unilever. Bukannya pekerjaan aneh, namun hal itu merupakan tugas dan tanggung jawab nya untuk menciumi ketiak orang. Ia bertugas untuk menentukan deodoran apa yang sesuai bagi seseorang.


Info Hangat Terbaru